SEO Copywriting – dé manier op hoog bij Google te staan

By | maart 11, 2014

We gebruiken het allemaal wel dagelijks; de zoekmachine Google. Even een afbeelding zoeken, kijken waar een bepaalde stoel het goedkoopst is of wat een bouwbedrijf dicht in uw buurt is. Maar dat willen we natuurlijk zo snel mogelijk doen, we gaan niet twintig pagina’s scannen om wellicht wat te vinden. De meeste gebruikers van Google kijken al niet eens verder dan de eerste pagina! U ziet al hoe belangrijk het is om op een goede plek in Google te staan. En dat kunt u gelukkig zelf beïnvloeden met SEO Copywriting!

SEO Copywriting?

De term klinkt u misschien vaag en nietszeggend in de oren. Hij wordt echter al duidelijker als we hem deel voor deel uitleggen; SEO is schrijven voor de zoekmachine en copywriting is schrijven voor de bezoeker. SEO Copywriting is dus schrijven voor zowel bezoeker als zoekmachine! Dat kan erg lastig zijn, want deze twee teksten gaan niet altijd hand in hand. Sommige teksten kunnen bezoekers heel goed overtuigen om voor uw bedrijf te kiezen, maar u zult er niet mee op pagina 1 komen. Andersom geldt hetzelfde; een tekst die erg voor Google is geschreven hoeft nog niet per se klanten te genereren!

Het belang van SEO Copywriting

Met uw bedrijf heeft u eigenlijk één primair doel; winst maken. U maakt winst door veel klanten met een hoge omzet te genereren. Hier komt SEO Copywriting al duidelijk naar voren; deze teksten zorgen voor klanten die zorgen voor winst. Enkele tips voor het SEO-gedeelte leest u hier:

  • Bedenk een belangrijkste zoekwoord waarop u gevonden wordt
  • Zorg dat dit zoekwoord niet te algemeen is; op ‘marketing’ zult u niet op pagina 1 komen!
  • Een gemiddelde SEO-tekst bevat rond de 400 à 1000 woorden
  • Zorg dat de zoekterm in verschillende tussenkopjes terugkomt, en het liefste ook in de eerste zin van de tekst
  • De eerste alinea is erg belangrijk, deze bepaalt of mensen de tekst verder lezen!
  • Woorden vet drukken helpt ook om uw pagina op te laten vallen bij Google
  • Zorg voor een goede meta-titel (pagina titel bij Google) en meta-tag (het stukje tekst onder die titel bij Google) waarin ook weer het zoekwoord terugkomt
  • Laat niet het zoekwoord in elke zin terugkomen, gebruik ook veel synoniemen en zorg dat de tekst prettig leesbaar blijft!

Geef een reactie